Linselyst AS

The quiet call – Lier Mentalsykehus

In Gamle Lier Mentalsykehus on oktober 18, 2009 at 11:47 am

Last return

Huset vet jeg skal forlate det nå, jeg har gjort min plikt. Det titter sørgmodig ned på meg med et tomt blikk.

Det er ikke mer jeg kan gjøre for dets grusomme historie, jeg har tatt bildene, og vist dem for all verden.

Tannløs

Det blunker mot meg og viser meg et tannløst smil. Sjelene der inne blir aldri borte, men de viser meg et siste farvel.

Ett aller siste glimt av skrekkens hus, som dog huser et snev av varme, kjærlighet og håp.

The last entrance

Lyset, farvene, håpet… disse arme sjelene er kanskje ikke helt fortapt..

De viser meg lyset, at hjertet fremdeles banker,

Still alive

med frisk blod i årene.

Og jeg vet at jeg vil forlate huset med en følelse av fred.

Takk for det du ville dele med meg, jeg skal ta dere alle med i mine tanker.

Nå snur jeg ryggen til og går, og jeg vet at dere vil følge meg med blikket, og sørge for at jeg kommer meg vel hjem.

Going home

Husk å slukke lyset før du går…..

Tips om lignende steder som går for å være hjemsøkte, eller har en spesiell energi, mottaes med stor takk.

  1. Dette er vakkert! 🙂 Fine bilder!

  2. Takker så mye Embla, fra å gjøre dette til et skrekkens hus, håpet jeg å kunne avslutte mitt besøk med noe som kunne gi håp.

  3. Wow…vakkert..og sterkt…

  4. Herlig innlegg med tro og håp i! Flotte bilder som alltid 🙂

  5. This is an Appalachia superstition but also practiced by others. It is said to cover the mirror when the person dies so that their soul will not be captured. Thus preventing entry into Heaven. IF they see themselves in a mirror they WILL be attached to THAT mirror forever!
    It is also said that the soul wanders at night, therefor some cover their mirrors before they go to bed. Some say mirrors are the Devils invention
    Altså kan ver det du fikk hjem, fikk du igjennom kameraet ditt.
    Speil og glass som er gjennspeiling er ikke bra.

  6. Hmmm…. jeg fikk ihvertfall med meg noe hjem, som jeg måtte ha seriøs hjelp for å bli kvitt igjen. Jeg forstod det ikke før det hadde gått flere måneder, men jeg ble veldig syk av det 😦 Men jeg fikk hjelp og fikk det ut 🙂

  7. Hvoirda fikk du hjelp:)? Hva måtte du gjøre? ikke mange så vet så mye hvordan å bli kvitt.

    • Jeg kontaktet et lokalt medium, og fikk vedkommende til å komme og rense huset. Da var støynivået så høyt og plagsomt at alle var helt frynsete. Voldsomme smell helt uten forklaring, i tillegg til pussige «stablinger» av saker og ting i hjemmet. Bikkja bjeffet ukontrollert mens hun stirret rett i veggen. Det ble uutholdelig til slutt :-/

  8. Off ikke bra, godt det er borte nå. Vet du om denne lokale mediumet brukte salvie til utrensing=?

Legg igjen en kommentar

